Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem
prostřednictvím Operačního programu Zaměstnanost a Kraje Vysočina
TaxiS sociální rehabilitace
Kontakty Fotogalerie Spolupracujeme Psalo se o nás Stalo se
Poslání služby
Posláním služby TaxiS sociální rehabilitace je poskytovat osobám se zdravotním a sociálním znevýhodněním podporu, která jim umožní najít si odpovídající zaměstnání a zapojit se do života, který je běžný pro jejich vrstevníky a region Třebíčska.
Okruh osob
Služba je určená osobám od 16 do 64 let z Třebíče a okolí do 50 km, kteří nemohou získat nebo si udržet odpovídající zaměstnání na otevřeném nebo chráněném trhu práce z důvodu jejich znevýhodnění a snížené úrovně dovedností k tomu potřebných.
-
Osoby s duševním onemocněním
-
Osoby se zdravotním postižením
-
Osoby s mentálním postižením
-
Osoby se sociálním znevýhodněním
Cíle
- uživatel, který ví, jaké zaměstnání chce a může vykonávat
- uživatel, který rozvíjí své schopnosti a dovednosti potřebné k získání a udržení pracovního místa
- uživatel, který je informovaný a orientovaný (v oblasti práv, povinností, dostupných služeb)
- uživatel, který získal odpovídající zaměstnání na otevřeném trhu práce
Zásady poskytování sociálních služeb
-
Partnerský přístup
- pracovníci usilují o to, aby mezi nimi a uživateli služby byl rovnocenný, partnerský vztah, kdy jsou si obě strany rovné. Mají stejná práva i povinnosti.
-
Důstojnost
- pracovníci zařízení dbají na to, aby způsob poskytování služby nevedl ke snižování důstojnosti uživatelů ani žádné jiné osoby. Snaží se vést uživatele k tomu, aby i oni sami dbali o zachování své důstojnosti a v případě potřeby, byli schopni ji hájit.
-
Respektování rozhodnutí uživatele
- uživatel rozhoduje o svém životě, pracovník nepodsouvá uživateli řešení, které považuje za nejvhodnější, ale jedná s ním jako s partnerem. Upřednostní jeho řešení před svým, ale seznámí ho s možnými důsledky. Uživatele vnímá jako člověka zodpovědného za svůj život. Role pracovníka je v provázení, vysvětlování a nabízení možností, rozhoduje uživatel. Ten je také za svá rozhodnutí zodpovědný a nese jeho důsledky, má tedy právo ve svých rozhodnutích chybovat a tím se učit a vyvíjet.
-
Individuální přístup
- pracovníci přistupují k uživateli, jako k jedinečné osobě a snaží se v maximální možné míře přizpůsobit jejím potřebám
Průběh služby
-
Služba je bezplatná.
-
Na první osobní schůzce osoby zajímající se o službu a odpovědné osoby zastupující poskytovatele služby (dále jen pracovník), se snaží pracovníka navodit atmosféru důvěry a snaží se od osoby získat jeho očekávání, se kterým do služby přichází.
-
Teprve po získání těchto informací, jsou osobě sděleny možnosti služby, základní informace o službě a podmínky jejího využívání.
-
Zájemce i pracovník vyhodnotí, zda je služba pro zájemce vhodná. Pokud dojdou ke společnému rozhodnutí o vhodnosti služby, může si osoba sepsat Žádost o poskytování služby a stává se zájemcem o službu. Pracovník se domluví se zájemcem na termínu další schůzky, na které bude provedeno Jednání se zájemcem, jehož součástí je Mapování osobní situace zájemce – mapování slouží k ujištění o vhodnosti služby pro zájemce, o ochotě zdokonalovat se v potřebných oblastech a spolupracovat na naplňování jeho očekávání. Dalším cílem mapování je nalezení silných stránek zájemce. Po provedení mapování a ujištění se o vhodnosti služby se pokračuje v Jednání se zájemcem, které směřuje k uzavření Smlouvy o poskytování služby.
-
Každý uživatel má svého klíčového pracovníka, který mu je přidělen při podpisu smlouvy. K naplňování Osobního cíle uživatele dochází prostřednictvím Krátkodobých individuálních plánů. Služba bude poskytována v prostorách zařízení i v přirozeném prostředí uživatele.
-
Ambulantní poskytování služby bude probíhat v rámci týdenních individuálních konzultací, při kterých budou společně pracovník a uživatel vytvářet, naplňovat a hodnotit Krátkodobý individuální plán a to i prostřednictvím skupinové práce.
-
Terénní služba bude probíhat v přirozeném prostředí uživatele, jedná se např. o doprovázení k lékaři, k zaměstnavateli, přenesení získaných dovedností z ambulantní služby do běžného prostředí uživatele. Prostory služby nejsou bohužel bezbariérové, jsme ovšem připraveni poskytovat službu i lidem se sníženou pohyblivostí, kterým by mohlo činit problém se k nám dostat. U potřebných lidí jsme schopni službu zajistit právě terénní formou.
-
Podpora uživatele je zaměřena na zvyšování samostatnosti a soběstačnosti v oblastech každodenního života, které souvisí s rozvojem dovedností zvyšující pravděpodobnost získání vhodného pracovního místa, čímž dochází k zařazení uživatele do běžné společnosti.